Nieuws/ Bedrijven benutten hun website vaak niet /reageer
door: | Hugo Louter |
---|---|
over: | marketing, beleid, e-commerce |
op: | 26 juni 2008 |
Als bedrijf kun je tegenwoordig niet meer zonder website. Nederland scoort hoog in Europa met het aantal bedrijven dat online aanwezig is. Een eigen site kan tal van voordelen hebben, zoals tijdsbesparing, beter contact, informatie en dienstverlening ten opzichte van klanten. Online zakendoen voegt echter bij een kwart van de Nederlandse bedrijven geen waarde toe. Hoofdoorzaak: gebrekkige websites.
Geen tijdsbesparing
De nieuwste ICT-barometer van Ernst & Young geeft inzicht in de huidige stand van zaken met betrekking tot online zakendoen, gebaseerd op informatievoorziening en transacties. Maar liefst een kwart van de ondervraagden geeft aan dat zij de dienstverlening voor klanten niet hebben verbeterd als gevolg van online zakendoen.
Eveneens een kwart van de ondervraagden zegt dat online zakendoen geen tijdsbesparing oplevert, terwijl eenderde de kosten er niet mee weet te verminderen.
Afhankelijk
Ondertussen wordt online zakendoen steeds belangrijker, zo blijkt uit de continue groei van online omzet. Volgens de meest recente cijfers van het CBS was dit in 2006 al bijna 11 procent. Met het stijgende omzetaandeel van online zakendoen nemen eveneens de risico’s in omvang en aantal toe. Organisaties zijn bij het elektronische zakenverkeer niet alleen afhankelijk van hun eigen netwerken, maar ook van die van andere bedrijven.
Bron: In Feite
Reacties
- Er zijn nog geen reacties.
- Reageer zelf
Reageren via Facebook