Nieuws/ Blogosphere mept Google-blogger op de vingers /reageer

door: Ewald Smits
over: internet, marketing, communicatie, concurrentie
op: 3 juli 2007

Accountplanner en Google-medewerker Lauren Turner heeft de halve Amerikaanse blogosphere over zich heengekregen nadat ze op haar Health-blog een kritisch artikel postte over Michael Moore’s nieuwste film Sicko. Amerikaanse bloggers vinden het niet kunnen dat zij als salespersoon in de gezondheidssector bij Google het opneemt voor de farmaceutische industrie. De film Sicko pakt het gezondheidssysteem in de VS aan.

Fikse sneer

Turner postte een stukje waarin ze verwees naar de nieuwe film van Michael Moore, het filmisch geweten van links Amerika. Turner geeft in haar stuk een fikse sneer aan het adres van Moore door hem in bedekte termen te verwijten gebruik te maken van emotionele gezondheidsverhaaltjes uit de marge. Met andere woorden: het gezondheidssysteem in de VS is veel beter dan Moore ons wil doen geloven. Ze voegt er vrij vertaald aan toe dat de farmaceutische industrie eenzijdig afgeschilderd wordt als gedreven door geld en marketing. Daarbij zou Moore de oprechte zorg van de sector voor de gezondheid van de mensen negeren. Waarna ze de industrie doodleuk oproept om meer geld te pompen in Google reclame. “Om de feiten juist te krijgen”.

Opdracht

De posting deed in de VS zoveel stof opwaaien dat Turner besloot er een tweede posting aan te weiden. Aan de tekst te zien in directe opdracht van haar werkgever Google. “Well, I’ve learned a few things since I posted on Friday. For one thing, even though this is a new blog, we have readers! That’s a good thing. Not so good is that some readers thought the opinion I expressed about the movie Sicko was actually Google’s opinion. It’s easy to understand why it might have seemed that way, because after all, this is a corporate blog. So that was my mistake — I understand why it caused some confusion.”

Reageren via Facebook

Reacties