Nieuws/ Cerf: TV-industrie gaat dramatisch veranderen /reageer

door: Ewald Smits
over: media, uitgeven, strategie, businesstrends
op: 30 augustus 2007

Godfather of the net Vint Cerf voorspelt een dramatische verandering in de televisie-industrie. Volgens de huidige Google-bobo is de TV-industrie zijn ‘iPod-moment’ aan het naderen. Een belangrijk moment voor de tv-industrie, net zo belangrijk als de komst van de mp3-speler in de muziekindustrie. Dat meldt Webkennis.com

Cerf (64) denkt dat het niet lang meer duurt voordat we het meeste tv kijken via het internet. Die revolutie zou wel eens het einde kunnen betekenen van traditionele tv-zenders. “85 % of all video we watch is pre-recorded, so you can set your system to download it all the time”, aldus de goeroe. “You’re still going to need live television for certain things like news, sporting events and emergencies, but increasingly it is going to be almost like the iPod, where you download content to look at later.”

Cerf stond in de jaren zeventig samen met een groep andere wetenschappers aan de wieg van wat we nu het internet noemen. Tegenwoordig is hij vice-president bij Google.

Reageren via Facebook

Reacties