Nieuws/ Corporate blogging stuit op koudwatervrees /1 reactie
door: | Hugo Louter |
---|---|
over: | internet, media, uitgeven, strategie |
op: | 25 september 2008 |
Alhoewel het merendeel van de communicatieprofessionals voordelen ziet in corporate blogging, blijkt er nog maar weinig concreet beleid te zijn. Slechts een derde van de professionals experimenteert met een bedrijfsblog. Deze opvallende conclusie trekt Porter Novelli in het Bloggingonderzoek 2008.
De belangrijkste voordelen die worden verbonden aan een corporate weblog zijn: ‘derden inzicht geven in onze bedrijfsvoering’, ‘het is een persoonlijker manier van communicatie’ en ‘feedback van stakeholders ontvangen’. De belangrijkste twee nadelen die worden genoemd zijn: ‘blog(s) onderhouden is arbeidsintensief’ en ‘blog(s) onderhouden vraagt om professionaliteit’.
Geen concrete plannen
Ondanks de voordelen worden er nauwelijks concrete plannen ontwikkeld. Concrete plannen zijn er bijvoorbeeld niet op het gebied van monitoring of de omgang met online media. Zo worden bij een meerderheid van de bedrijven geen weblogs gemonitord en zijn er geen gedragsregels opgesteld voor het reageren op of voor het plaatsen van online berichten. Hier valt dus nog veel te winnen.
Dit artikel verscheen eerder op In Feite.nl.
Reageren via Facebook