Nieuws/ De buzz is er uit bij Web2.0 /reageer

door: Jeroen Wijering
over: Uncategorized, financiering, internet, strategie
op: 23 maart 2007

Met de overname van YouTube en het “Person of the Year” artikel in Time Magazine is Web2.0 eind vorig jaar mainstream geworden. En daarmee is de echte innovatie er ook uit. Dat beweert Peter Rip, mede-eigenaar van de amerikaanse durfinvesteerder Crosslink Capital.

“We zien niet veel nieuws meer. Er komen nog steeds veel startende bedrijfjes bij, maar het landschap blijft onveranderd. Een videodeal hier, een sociaal netwerk daar, en een beetje sociale functionaliteit overal.”

Bezoekersaantallen

Rip staaft zijn beweringen met de bezoekersaantallen van TechCrunch, Technorati en GigaOM, media die uitgebreid over web2.0 rapporteren. Bij alle drie zijn sinds het laatste kwartaal van 2006 de bezoekersaantallen inderdaad dalende.

Rip maakt duidelijk dat de populariteit van web2.0 services niet daalt, integendeel. Sites als WikiPedia en YouTube blijven onverminderd populair.

Reageren via Facebook

Reacties