Nieuws/ E-zine levert niet zo veel op als papieren tijdschrift /1 reactie
door: | Hugo Louter |
---|---|
over: | uitgeven, e-commerce |
op: | 7 juli 2008 |
Het medialandschap is druk aan het veranderen. Steeds meer mensen gaan internet intensiever gebruiken en traditionele media, zoals kranten en tijdschriften, krijgen het moeilijk. Maar hoewel consumenten steeds vaker hun toevlucht nemen tot internet op zoek naar informatie en entertainment, zijn ze fors minder bereid te betalen voor een digitale dan een gedrukte versie van hun lievelingstijdschrift. De prijs ligt in vergelijking met een gedrukt exemplaar op 47 procent. Voor dezelfde content via mobiele diensten zijn consumenten nog maar 35 procent bereid te betalen.
Rapport
Dit zijn enkele uitkomsten uit het rapport Outlook for Magazine Publishing in the Digital Age van PricewaterhouseCoopers dat afgelopen week verscheen. PwC vroeg via een online-onderzoek aan meer dan vijfduizend consumenten hoe zij momenteel tijdschriften lezen en hoe zij dit verwachten te doen in de komende vijf jaar.
Het merendeel van de consumenten wil nog steeds een papieren tijdschrift, maar 60 procent van hen wil ook wel graag toegang tot dezelfde content via internet. Minder dan een kwart wil content lezen met behulp van mobiele diensten.
Mannen vs. vrouwen
De bereidheid om te betalen voor digitale content is afhankelijk van leeftijd, geslacht en genre. Mannen willen vaker betalen voor een abonnement voor content die alleen beschikbaar is via internet dan vrouwen (41 vs. 29 procent).
Alle respondenten hebben een hekel aan opdringerige online reclame, in het bijzonder de pop-upadvertenties. Ouderen zijn zelfs bereid ervoor te betalen om deze te vermijden. Jongeren daarentegen zijn bereid om online reclame te accepteren mits zij daardoor content gratis kunnen lezen of downloaden.
Bron: InFeite.nl
Reacties
- close tijdschrift: "Ik heb een tijdschrift met mijn vriendinen. We heb..."
- Reageer zelf
Reageren via Facebook