Nieuws/ Gebruikers helpen elkaar bij XS4all /reageer
door: | Ewald Smits |
---|---|
over: | management |
op: | 27 maart 2007 |
Internetprovider XS4all lanceert een online hupdienst waar gebruikers elkaar helpen. De hulpsite Notienotie moet een alternatief worden voor de helpdesk, die veel technische vragen krijgt die ze niet ondersteunt. Dat meldt Emerce.
De site Notienotie.nl is vorige maand online gegaan, maar nog niet gepromoot naar de buitenwereld. De site is niet alleen bedoeld voor XS4All-abonnees, maar voor alle internetters, vertelde interactie-ontwerper Joop Laan zaterdagavond tijdens een bijeenkomst over Web 2.0 in De Balie in Amsterdam.
Niet ondersteunen
Een van de redenen voor het starten van Notinotie is dat helpdeskmedewerkers van XS4All regelmatig vragen krijgen over onderwerpen die ze niet ondersteunen. Terwijl onder de XS4All-abonnees die kennis wel aanwezig moet zijn.
De site draait niet alleen om technische vragen. Gebruikers kunnen lijstjes met ‘wensen’ maken en die van anderen bekijken. Vervolgens kunnen ze reacties achterlaten om elkaar verder te helpen en daarna overgaan tot het aanmaken van een How-to, waar iedereen aan kan meeschrijven zoals op een wiki.
Reacties
- Er zijn nog geen reacties.
- Reageer zelf
Reageren via Facebook