Reacties/ Geheelonthouders leven vijf jaar korter dan alcoholdrinkers printlink

  • door: Redactie Sync
    over: biologie, gezondheid
    op: 30 april 2009
  • Wijn is fijn, zegt wetenschappelijk onderzoek.
  • Ook als rekening wordt gehouden met de sociaal-economische achtergrond, voedingspatroon of leefstijl.

Wouser (4 mei 2009, 23:00)

Opzich wel logisch als ik dit artikel nu zo lees en erover nadenk. Teveel alcohol is niet goed dat weten we allemaal wel maar doordat je dus af en toe dus alcohol drinkt maakt het zeg maar je bloedvaten schoon doordat het alcohol hetgene wat je bloedvaten verstopt zeg maar weg brand... schat ik zo.

dizid (17 mei 2009, 23:01)

Martine,

Kunnen we de onderzoeksdata inzien?

Waarschijnlijk niet, maar het wordt hoog tijd dat (door de gemeenschap via belasting betaalde) onderzoeksresultaten van dergelijk - interessante - wetenschappelijke onderzoeken 'open source' gaan. Lange zin, maar wel logisch, ook steeds meer software gaat namelijk ' open', evenals veel ' media-content'

Veel mensen hebben namelijk, evenals de onderzoekers, een wetenschappelijke opleiding en zijn prima in staat een database te analyseren cq. evalueren.

In den beginne, toen het Internet voornamelijk een universitair (lees: elitair) netwerk was - met ping, email, BBS, IRC, FTP etc. - hadden velen het ideaal van vrije informatie. Gemeenschapsdata wil 'vrij zijn', en dat is maatschappelijk misschien wel belangrijker dan de hele p2p/piratebay/CC discussie.

Gief raw sciene data now ;p

Marc

Reageer zelf!

Reactieformulier

Help?
In de reacties kun je zgn. BBcode gebruiken. Dit gaat als volgt:
[b]dikgedrukt[/b] wordt: vetgedrukt
[i]schuingedrukt[/i] wordt: schuingedrukt
[quote]quote[/quote] wordt:
quote
[url=http://www.sync.nl/]link[/url] wordt: link
[img]http://www.anderewebsite.nl/plaatje.jpg[/img] wordt: jouw plaatje


SYNC is het innovatieblog van
← Terug naar MT