Google offert gebruiksgemak voor Mobile & Local Search marktaandeel /1 reactie

Waarom verliest Google geld?

Google local searchNatuurlijk trekt het grote, visuele blok van de lokale resultaten veel aandacht. Die aandacht gaat ook ten koste van de advertenties die erboven staan.

Maar dat is Google het kennelijk waard, om de local search populair te maken. Als die om te beginnen onder bedrijven populair wordt, kunnen ze hun eigen Gouden Gids opbouwen. En die is weer hard nodig voor het mobiele zoeken dat nu toch echt dit jaar zekerweten de wereld op zijn kop gaat zetten…

Bedrijf

Mocht je trouwens je bedrijf in de Google local results willen terugzien, dan kun je dat gratis doen in hun Bedrijfsoplossingen. Je vult gegevens in, die worden gecontroleerd met een SMS’je en een onbekende periode later sta je erin.

Reageren via Facebook

Over Ruben Timmerman

Ruben Timmerman is zelfstandig adviseur, trainer en spreker op het gebied van usability en online marketing. Hij heeft ruim 5 jaar ervaring in projecten voor o.a. Hyves, Thomas Cook, Campina, FNV, NS, Talpa, Het Rode Kruis en VNU Media. Ruben schrijft over zijn passie op zijn weblog Usarchy.com en daarnaast op o.a. Marketingfacts en Frankwatching. Hij is aan LECTRIC en de Hogeschool Utrecht verbonden als usability docent. Momenteel werkt hij hard aan zijn volgende startup Eduhub, een vergelijkingssite voor trainingen en opleidingen.