Ik vind dit een inspirerend artikel.
Bedankt daarvoor:)
Ronald Wopereis (21 september 2011, 05:07)
Fijn dat er nu meer mensen wakker worden.
Ik ben al vanaf 2005 bezig te onderzoeken wat is aandacht en hoe maak je van aandacht een product. Zie o.a. mijn blog [1] en mijn boek(-je) [2] uit feb-06 over het andere aspect van aandacht: bilocality.
Recentelijk heeft Darian Leader in zijn boek "Het nieuwe zwart" eveneens aandacht gevraagd voor het fenomeen van de dualiteit die intrinsiek in de mens zelf zit. We worden wijs gemaakt dat we 1-dimensionaal zijn, zegt Leader. Maar de realiteit is natuurlijk dat we een vat vol tegenstellingen zijn.
Bilocality heb ik gedefiniëerd als "two apparently opposite views on one and the same area", in dit geval dus een aandachtsgebied dat gemeenschappelijk is tussen bedrijf en eerste ring van "followers" / "ambassadors" (1st degree of separation).
Een model dat bedrijven zouden kunnen gebruiken om in de aandachtsstroom te stappen zie [3].
Ik zoek nog mensen die mee willen helpen om het aandachtsinstituut [4] mee te helpen vorm geven. De opleiding is gericht op het "professional networking" dat wil zeggen de kunst om de aandacht van anderen te richten.
Reacties/ Hoera voor de aandachtseconomie
Lex van Buuren (4 april 2011, 10:40)
Ik vind dit een inspirerend artikel.
Bedankt daarvoor:)
Ronald Wopereis (21 september 2011, 05:07)
Fijn dat er nu meer mensen wakker worden.
Ik ben al vanaf 2005 bezig te onderzoeken wat is aandacht en hoe maak je van aandacht een product. Zie o.a. mijn blog [1] en mijn boek(-je) [2] uit feb-06 over het andere aspect van aandacht: bilocality.
Recentelijk heeft Darian Leader in zijn boek "Het nieuwe zwart" eveneens aandacht gevraagd voor het fenomeen van de dualiteit die intrinsiek in de mens zelf zit. We worden wijs gemaakt dat we 1-dimensionaal zijn, zegt Leader. Maar de realiteit is natuurlijk dat we een vat vol tegenstellingen zijn.
Bilocality heb ik gedefiniëerd als "two apparently opposite views on one and the same area", in dit geval dus een aandachtsgebied dat gemeenschappelijk is tussen bedrijf en eerste ring van "followers" / "ambassadors" (1st degree of separation).
Een model dat bedrijven zouden kunnen gebruiken om in de aandachtsstroom te stappen zie [3].
Ik zoek nog mensen die mee willen helpen om het aandachtsinstituut [4] mee te helpen vorm geven. De opleiding is gericht op het "professional networking" dat wil zeggen de kunst om de aandacht van anderen te richten.
Hartelijke groeten, Ronald
Referenties:
*1= http://woepwoep.blogspot.com/ en het boekje
*2= http://www.lulu.com/content/228479
*3= http://a4.l3-images.myspacecdn.com/images01/68/2df529d742ffde75b02fb2cbd00bc598/l.jpg
*4= http://www.attentioninstitute.com
Reageer zelf!