Nieuws/ Impact TV neemt toe, ten koste van web /reageer

door: Ewald Smits
over: media, uitgeven
op: 26 oktober 2010

De invloed van online advertenties loopt terug, terwijl de impact van tv-reclame verreweg het grootst blijft. Dat concludeert Deloitte in zijn jaarlijkse State of the Media Democracy, het onderzoek naar consumptie van media.

Deloitte bevroeg wereldwijd 13.000 consumenten in zeven landen naar hoe ze omgaan met media. Voor adverteerders schuilen daarin een paar interessante conclusies.
Online nummer 3

TV heeft en houdt met afstand het grootste impact op consumenten, gevolgd door advertenties in tijdschriften. Dat de invloed van tijdschriftadvertenties niet meer toeneemt, laat zich raden. Opmerkelijker is dat online advertenties, de nummer 3 als het gaat om beïnvloeding, moeite heeft om bij te blijven. Met uitzondering van Japan en Zuid-Korea, waar de bekende banners en pop-ups nog meer effect hebben dan tv-commercials, loopt de interesse van consumenten snel terug.

Meer over het onderzoek en download rapport op www.techbusiness.nl

Reageren via Facebook

Reacties