Nieuws/ Kneppers meest innovatieve uitgever van Nederland /reageer

door: Ewald Smits
over: media, uitgeven, bedrijfsgroei
op: 15 juni 2007

Oscar Kneppers, oprichter en uitgever van Bright is tijdens het 9e Nationale uitgeverscongres in Amsterdam uitgeroepen tot winnaar van de Dolf van den Brinkprijs 2007. Hij mag zich daarmee de meest innovatieve uitgever van Nederland noemen.

Vernieuwing

De Dolf van den Brinkprijs, die dit jaar voor de zevende keer werd uitgereikt, bekroont uitgevers die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling en vernieuwing van het vak. Oscar mag de bescheiden prijs van 5000 euro besteden aan een nieuw uitgeefinitiatief.

Zijn uitgeverij TechMedia, gevestigd in Amsterdam, geeft de volgende producten uit: Bright Magazine, Bright.nl, BrightLive en Bright.tv. Bright publiceert over internet, elektronica, gear, gadgets en auto’s, maar zoekt ook de ‘techfactor’ op in design, media, industriële vormgeving, wetenschap, architectuur en zelfs mode. Het magazine heeft een oplage van 25.000. Bright.nl trekt ruim 210.000 bezoekers per maand en sinds 2006 organiseert Bright ook het evemement BrightLive met nieuwe technologie. Bright.TV staat voor de video.

Uitgeefondernemer

De jury noemt Kneppers ‘een slimme uitgeefondernemer, die vernieuwing in zijn bloed heeft zitten. Op basis van zijn Fingerspitzengefühl en doortastend ondernemerschap wist hij een domein te claimen - techlifestyle -, dat tot dan door nog niemand als zodanig werd gezien.

Oscar Kneppers is tevens een van de initiatiefnemers van Sync.nl, samen met Merien ten Houten, Robert Klep, Jeroen Wijering en Ewald Smits.

Reageren via Facebook

Reacties