Nieuws/ Offline prijs mag 20% omhoog na online oordeel /reageer

door: Ewald Smits
over: marketing, concurrentie, bedrijfskunde, strategie
op: 30 november 2007

Aanbieders van offline producten en diensten die online een uitstekende beoordeling krijgen, kunnen minimaal 20 procent op hun prijs zetten zonder dat dit invloed heeft op de verkoop. Dat blijkt uit een onderzoek van CommScore, in opdracht van The Kelsey Group.

Online reviews

CommScore onderzocht in oktober van dit jaar onder 2.000 Amerikaanse internetgebruikers de invloed van online reviews op de prijs van producten. Het resultaat is verbluffend te noemen. Consumenten zijn graag bereid minimaal 20 procent meer te betalen voor producten en diensten die online een vijf sterren-beoordeling krijgen of beoordeeld worden met het woord ‘Excellent’. Als dezelfde producten en diensten de beoordeling ‘Goed’ krijgen, verdwijnt die bereidheid als sneeuw voor de zon.

De producten en diensten die met de studie aan internetgebruikers werden voorgelegd betreffen restaurants, hotels, reizen, juridische diensten, medisch advies, auto-accessoires en home services als honden uitlaten, schoonmaken en strijken.
Eén op de vier internetgebruikers in het onderzoek (24 procent) zegt steevast online reviews te raadplegen voordat ze overgaan tot de aanschaf van een product.

Reageren via Facebook

Reacties