Concurrentie
Dit onderwerp bevat 307 artikelen.
De mode-industrie moet niet proberen te winnen van internet
door: Rob van Leeuwen
Online kledingverkopen stegen de laatste jaren flink.
Nu de groei eruit is, is het zaak web- en traditionele shop met elkaar te verbinden.
Een taxi bestellen? Daar is een app voor
door: Rob van Leeuwen
Connexxion hoopt met Cabster het trucje van totaalaanbieders als Booking.com en Amazon.com te herhalen.
Marketing is cruciaal.
De nieuwe arbeidsbemiddelaar laat freelancer betalen voor baan
door: Redactie Sprout
Is het eigenlijk niet vreemd om in tijden van arbeidsschaarste de werkgever te laten betalen voor de headhunter?
Bemiddelingsbureau WeKnowPeople vindt van wel en draait het om.
Een goede naam voor je startup is kort en krachtig; de tips
door: Job ten Bosch
Net als alle eerste indrukken kan een goede bedrijfsnaam je maken of breken.
Funest is de reactie: “Huh, wat zeg je? Hoe spel je dat?”
Rusland, het buitenbeentje van de BRIC landen
door: Marga van Zundert
Regelgeving, cultuurverschil en bureaucratie maken ondernemen in Rusland lastig, maar de doorzetter krijgt toegang tot een immens land.
Hoe verover je het complexe Rusland?
Achterhoek weet zich met innovatie te onderscheiden
door: Richard Stegers
Martin Stor van het Achterhoeks Centrum voor Technologie: ‘Innovatie dé kans om ons als regio te onderscheiden’
Zo komt er uit de Achterhoek een elektrische bakfiets en zuinige vloerverwarming.
Imagobuilding: zo doet Seats2Meet het
door: Redactie MT
Hoe bouwen merken aan een goed imago?
Seats2Meet heeft een gratis dienst, doet niet aan marketing en verdient toch goed geld.
Het succes van Vente-privee: "Ik ben 100% Google-vrij"
door: Rob van Leeuwen
Het Franse Vente-privee ging van 0 naar 1 miljard euro in tien jaar.
Ceo Jacques-Antoine Granjon is wars van Google en gelooft niet in Facebook. "Delen wat je koopt op internet zal verdwijnen."
Wie nu nog China wil veroveren, moet met iets goeds komen
door: Marga van Zundert
Ondernemen in China: Niet praten over innovatie, maar doen.
Na goedkoop speelgoed en matrassen wordt het land nu ook leidend in zonnepanelen en Ipads.
Bruisend Brazilië biedt kansen voor wie geen omhelzing vreest
door: Marga van Zundert
Brazilië biedt meer dan zon, Copacabana, samba en carnaval.
"Een snel groeiende middenklasse, daar gaat een hoop verf in".
Val er niet in: de dertien-in-een-dozijn-val
door: Redactie MT
Steeds meer bedrijven vallen in de commodity trap: ze proberen goedkoper te zijn dan concurrentie.
Maar zonder toegevoegde waarde leidt die keuze nergens toe. Wat te doen?
Leren van elkaar: hoe Philips en FrieslandCampina innoveren
door: Suzanne Kemps
In 300 seconden delen innovatiemanagers van Philips en FrieslandCampina hun ervaringen.
"We hebben bewust niet gepatenteerd, om de buitenwereld niet wijzer te maken."
Hoe een niet-chemicus een miljoenenbedrijf rond chemie bouwde
door: Redactie Sprout
Niet-chemicus John Huiberts ontdekte per toeval dat de chemiesector niet alleen voor grote spelers is.
"Ik ben bewust begonnen als agressieve distributeur."
Klimaatverandering maakt van Noord-Europa een arbeidsmagneet
door: Bas van Essen
BRIC-landen worden niet het centrum van de wereldeconomie, zegt Sarah Harper.
Getalenteerde immigranten komen naar Noord-Europa, vanwege klimaat- veranderingen.
Hoe Ali Kaynar concurrent TomTom aftroeft
door: Arjan Zweers
De Nederlandse ondernemer Ali Kaynar is met Navking marktleider in Turkije.
Nu wil hij naar Iran, Turkmenistan en Azerbeidzjan. “Een markt met een enorme potentie.”