Concurrentie

Dit onderwerp bevat 307 artikelen.

De mode-industrie moet niet proberen te winnen van internet printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Online kledingverkopen stegen de laatste jaren flink.

  • Nu de groei eruit is, is het zaak web- en traditionele shop met elkaar te verbinden.

Een taxi bestellen? Daar is een app voor printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Connexxion hoopt met Cabster het trucje van totaalaanbieders als Booking.com en Amazon.com te herhalen.

  • Marketing is cruciaal.

De nieuwe arbeidsbemiddelaar laat freelancer betalen voor baan printlink

door: Redactie Sprout
  • Is het eigenlijk niet vreemd om in tijden van arbeidsschaarste de werkgever te laten betalen voor de headhunter?

  • Bemiddelingsbureau WeKnowPeople vindt van wel en draait het om.

Een goede naam voor je startup is kort en krachtig; de tips printlink

door: Job ten Bosch
  • Net als alle eerste indrukken kan een goede bedrijfsnaam je maken of breken.

  • Funest is de reactie: “Huh, wat zeg je? Hoe spel je dat?”

Rusland, het buitenbeentje van de BRIC landen printlink

door: Marga van Zundert
  • Regelgeving, cultuurverschil en bureaucratie maken ondernemen in Rusland lastig, maar de doorzetter krijgt toegang tot een immens land.

  • Hoe verover je het complexe Rusland?

Achterhoek weet zich met innovatie te onderscheiden printlink

door: Richard Stegers
  • Martin Stor van het Achterhoeks Centrum voor Technologie: ‘Innovatie dé kans om ons als regio te onderscheiden’

  • Zo komt er uit de Achterhoek een elektrische bakfiets en zuinige vloerverwarming.

Imagobuilding: zo doet Seats2Meet het printlink

door: Redactie MT
  • Hoe bouwen merken aan een goed imago?

  • Seats2Meet heeft een gratis dienst, doet niet aan marketing en verdient toch goed geld.

Het succes van Vente-privee: "Ik ben 100% Google-vrij" printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Het Franse Vente-privee ging van 0 naar 1 miljard euro in tien jaar.

  • Ceo Jacques-Antoine Granjon is wars van Google en gelooft niet in Facebook. "Delen wat je koopt op internet zal ­verdwijnen."

Wie nu nog China wil veroveren, moet met iets goeds komen printlink

door: Marga van Zundert
  • Ondernemen in China: Niet praten over innovatie, maar doen.

  • Na goedkoop speelgoed en matrassen wordt het land nu ook leidend in zonnepanelen en Ipads.

Bruisend Brazilië biedt kansen voor wie geen omhelzing vreest printlink

door: Marga van Zundert
  • Brazilië biedt meer dan zon, Copacabana, samba en carnaval.

  • "Een snel groeiende middenklasse, daar gaat een hoop verf in".

Val er niet in: de dertien-in-een-dozijn-val printlink

door: Redactie MT
  • Steeds meer bedrijven vallen in de commodity trap: ze proberen goedkoper te zijn dan concurrentie.

  • Maar zonder toegevoegde waarde leidt die keuze nergens toe. Wat te doen?

Leren van elkaar: hoe Philips en FrieslandCampina innoveren printlink

door: Suzanne Kemps
  • In 300 seconden delen innovatiemanagers van Philips en FrieslandCampina hun ervaringen.

  • "We hebben bewust niet gepatenteerd, om de buitenwereld niet wijzer te maken."

Hoe een niet-chemicus een miljoenenbedrijf rond chemie bouwde printlink

door: Redactie Sprout
  • Niet-chemicus John Huiberts ontdekte per toeval dat de chemiesector niet alleen voor grote spelers is.

  • "Ik ben bewust begonnen als agressieve distributeur."

Klimaatverandering maakt van Noord-Europa een arbeidsmagneet printlink

door: Bas van Essen
  • BRIC-landen worden niet het centrum van de wereldeconomie, zegt Sarah Harper.

  • Getalenteerde immigranten komen naar Noord-Europa, vanwege klimaat- veranderingen.

Hoe Ali Kaynar concurrent TomTom aftroeft printlink

door: Arjan Zweers
  • De Nederlandse ondernemer Ali Kaynar is met Navking marktleider in Turkije.

  • Nu wil hij naar Iran, Turkmenistan en Azerbeidzjan. “Een markt met een enorme potentie.”

Weet jij meer over concurrentie?

Beheer jij een kwaliteitsweblog over concurrentie en wil je graag links uitwisselen met SYNC? Stuur dan een mailtje naar redactie@sync.nl met de url van je syndicatiefeed. Wie weet staan jouw artikelen binnenkort wel in deze kolom!