Marketing

Dit onderwerp bevat 292 artikelen.

Hoe verkoop je aan een Chinees? printlink

door: Redactie MT
  • Azië is het nieuwe beloofde land voor marketeers.

  • Hoe bereik je de consument daar? “De belangrijkste ­boodschap die je hier moet communiceren is succes.”

Imagobuilding: zo doet Seats2Meet het printlink

door: Redactie MT
  • Hoe bouwen merken aan een goed imago?

  • Seats2Meet heeft een gratis dienst, doet niet aan marketing en verdient toch goed geld.

De bal is ronder, dankzij Frank Schaper printlink

door: Arjan Zweers
  • Nederlander Frank Schaper maakte de voetbal nóg ronder.

  • Zijn uitvinding is de basis voor alle Nike-voetballen: per verkocht exemplaar krijgt hij enkele centen.

Marketing op Facebook: zo moet het; zo niet printlink

door: Redactie MT
  • Het leven kan niet alleen maar leuk zijn, dus maak van Likes verzamelen geen hoofddoel.

  • Google is voor zoeken, Facebook voor vermaak. Dus: ideaal voor branding.

Imagobuilding: zo doet Koppert Cress het printlink

door: Redactie MT
  • Hoe bouwen merken aan een goed imago?

  • Bij Koppert Cress is social media het codewoord voor de komende jaren.

Imagobuilding: zo doet de Nederlandse Energie Maatschappij het printlink

door: Redactie MT
  • Hoe bouwen merken aan een goed imago?

  • TV-personality ­Natasja Froger bezorgde de Nederlandse Energie Maatschappij 60.000 nieuwe klanten.

Tumblr-ceo wil online advertenties mooier maken printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Dat Google en Facebook in gericht adverteren geloven, betekent niet dat het de heilige graal is, zegt Tumblr-oprichter David Karp (25).

  • “De huidige online advertentievormen zijn niet inspirerend genoeg”.

Imagobuilding: zo doet Marqt het printlink

door: Redactie MT
  • Hoe bouwen merken aan een goed imago?

  • "Marketing is onze grootste uitdaging", zegt Quirijn Bolle, oprichter van de duurzame kruidenier Marqt.

Verkopen aan vrouwen is vrouwen het hof maken printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Wie zijn marketing op vrouwen wil richten, kan de plank behoorlijk misslaan.

  • Lex Orie, ceo van vrouwenverzekeraar Onna-Onna: "Eerst naar haar luisteren, daarna haar het hof maken."

Imagobuilding: zo doet G-Star het printlink

door: Redactie MT
  • Hoe bouwen merken aan een goed imago?

  • G-Star gaat voor karakter, door het contrast tussen rauw en geraffineerd uit te buiten. Mede mogelijk gemaakt door Anton Corbijn.

Vrouwenmarketing is meer dan een roze kleurtje printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Wie zijn marketing op vrouwen wil richten, kan de plank behoorlijk misslaan.

  • Expert Marianne van Leeuwen zegt: "Je moet het niet alleen een leuk kleurtje geven."

Hoeveel lucht kan er nog in de social media bubble? printlink

door: Radi Jaarsma
  • Met de waarderingen van Facebook en Instagram lijken we in de dot.com-bubble deel 2 terecht te komen.

  • Hype of here to stay: Pinterest, Instagram, Facebook?

De doe-alles-zelf-filosofie van Wehkamp.nl printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Vroeger een suffig postorderbedrijf, nu een hip e-commerce-concern.

  • Onder leiding van Paul Nijhof groeide Wehkamp.nl uit tot parel binnen het Nederlandse retailweb.

Wat marketeers van ons weten door ons 'anonieme' surfgedrag printlink

door: Krijn Soeteman
  • 'Waste' of 'Target', wanneer ben je een interessante internetgebruiker?

  • Je 'anonieme' online profiel is overal bekend, schrijft Joseph Turow in The Daily You

Zo breng je je product aan de kleine man: met een pratende verpakking printlink

door: Redactie Sync
  • Dat is geinig: Een app die de verpakking van je broodbeleg laat praten.

  • Fred&Ed zetten het digitale watermerk dat in de VS voor advertenties wordt gebruikt, op een doos vlokken.

Weet jij meer over marketing?

Beheer jij een kwaliteitsweblog over marketing en wil je graag links uitwisselen met SYNC? Stuur dan een mailtje naar redactie@sync.nl met de url van je syndicatiefeed. Wie weet staan jouw artikelen binnenkort wel in deze kolom!