Uitgeven

Dit onderwerp bevat 123 artikelen.

´Digitaal is duurder dan papier´ printlink

door: Redactie Sync
  • Iedereen denkt dat digitale distributie veel goedkoper is dan een krant of tijdschrift op papier uitbrengen.

  • Niets is minder waar, zegt Jan-Jaap Heij van De Pers.

Wikipedia. Je houdt ervan of je haat het printlink

door: Redactie Sync
  • Mensen bekijken de inhoud van de artikelen oppervlakkig en geloven doorgaans blindelings wat er staat.

  • Een andere groep vertrouwt de informatie op Wikipedia überhaupt niet, zelfs ongezien.

Sync zoekt nieuwe schrijvers printlink

door: Redactie Sync
  • Gezocht: bloggers met oog voor innovatieve ontwikkelingen op het gebied van wetenschap en technologie.

  • Geboden: kennis, aandacht, 25% en meer!

Elf keer adverteren in de nieuwe eeuw printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Reclame wordt steeds vaker weggezapt, maar de inventieve adverteerder ligt daar niet wakker van.

  • Elf keer adverteren in de 21ste eeuw.

Silk brengt overzicht in de digitale wanorde printlink

door: Redactie Techbusiness
  • Silk heeft een webapplicatie die online uitgevers moet doen watertanden.

  • Medeoprichter Salar al Khafaji: "Het verdienmodel, dat komt wel."

Een YouTube voor academici printlink

door: Redactie Sprout
  • Twee ondernemers willen de YouTube van de academische wereld oprichten.

  • Ze hebben een algoritme ontwikkeld dat het kennisniveau van een gebruiker kan bepalen.

E-book signeren? Geen probleem met Autography printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Een e-boek signeren, dat is nog best lastig.

  • Het Amerikaanse Autography komt met een oplossing. Kan het de fysieke handtekening doen vergeten?

Heus, de lezer-bladbinding bestaat printlink

door: Ewald Smits
  • Eindelijk bewezen: er kan in ons brein een sterke lezer-bladbinding bestaan

  • En daardoor worden advertenties veel beter opgenomen

De persoonlijke krant komt steeds dichterbij printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Steeds meer toepassingen proberen online informatie relevanter en persoonlijker te maken.

  • Het zakelijke netwerk LinkedIn springt in op de trend met LinkedIn Today.

Waarom de verkoop van iPad tijdschriften daalt printlink

door: Peter Kerkhof
  • De verkoop van de iPad versie van Wired daalde afgelopen jaar van meer dan 100.000 in juni, naar 22.000 in oktober en november.

  • De iPad mist de 'slinger' factor?

In VS meer video op krantensites dan bij sites tv-zenders printlink

door: Marco van Kerkhoven
  • Nieuwsmedia met steeds meer video aanwezig op internet.

  • Sportevenementen en verkiezingen mogelijke verklaring.

Innovatie in de journalistiek vooral versiering zonder inhoud printlink

door: Anton van Elburg
  • ´Nieuwsmedia stellen zich nog steeds op als een alwetende deskundige tegenover de nieuwsconsument.´

  • ´Ik heb vooral behoefte aan iemand die betekenis toekent aan informatie die ik zelf explorereer.´

Het flexibele scherm komt eraan printlink

door: Redactie Techbusiness
  • Lang verwacht, maar nu lijkt het er toch echt te komen

  • Flexibel scherm vervangt geduldige papier

Nieuws/ Heeft Flipboard een businessmodel gevonden?

door: Rob van Leeuwen
  • Maker van iPad-app test verdienmodel rond advertenties

  • Uitgevers gaan meeprofiteren, content wordt als tijdschrift gepresenteerd

Is Facebook in 2014 Google voorbij? printlink

door: Bart Nagel
  • Het tempo waarin Facebook groeit lijkt onwaarschijnlijk

  • Het social network telt ­inmiddels ruim 550 miljoen gebruikers - and counting

Weet jij meer over uitgeven?

Beheer jij een kwaliteitsweblog over uitgeven en wil je graag links uitwisselen met SYNC? Stuur dan een mailtje naar redactie@sync.nl met de url van je syndicatiefeed. Wie weet staan jouw artikelen binnenkort wel in deze kolom!