Gaming

Dit onderwerp bevat 31 artikelen.

‘Grasmaai-app’ als voorbeeld maatschappelijk innoveren printlink

door: Redactie Sync
  • Breng andere partijen bij elkaar dan de ‘usual suspects’

  • Utrecht en Almere starten als eerste met nieuw concept

Microsoft volgt Netflix met Halo TV serie printlink

door: Merien ten Houten
  • Microsoft lanceert de Xbox One

  • De nieuwe Xbox is veel meer dan een spelcomputer

De IPawn als marketingtruc om ouderwetse bordspellen te verkopen printlink

door: Redactie Sprout
  • Het is maar een spelletje? Nee hoor.

  • Jumbo Spellen probeert weer hip te worden in een wereld die wordt gedomineerd door online spelrages.

Siemens brengt Kinect van spelcomputer naar operatiezaal printlink

door: Redactie Techbusiness
  • De Xbox Kinect biedt fantastische mogelijkheden buiten het gamen.

  • Siemens Healthcare ontwikkelde een toepassing voor de operatiezaal.

Wie is eigenlijk eigenaar van mijn Steam-spellen? printlink

door: Arnoud Engelfriet
  • Als virtuele goederen zijn te stelen, zoals de Hoge Raad stelt, dan kan dat ook bij Steam-spellen

  • Maar van wie zijn die games eigenlijk?

Spelfabrikant Jumbo stapt over op digitaal Ganzenbord printlink

door: Rob Blaauboer
  • Betekent de opkomst van smartphones en tablets het einde van Ganzenbord?

  • Jumbo hoopt met iPawn de overstap te maken naar de digitale wereld.

Gamers helpen bij zoektocht naar aids-medicijn printlink

door: Redactie Sync
  • Gamers hebben de wetenschap geholpen in de strijd tegen aids.

  • Met het online spel Foldit vonden ze de structuur van een specifiek eiwit.

Killzone: wereldsucces met Nederlands tintje printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Het Nederlandse Guerilla Games heeft sinds 2004 grote successen behaald met Killzone.

  • Die serie wordt niet losgelaten, maar ondertussen werkt het bedrijf ook aan een totaal nieuwe game.

Een nieuw businessmodel voor het voetbalveld printlink

door: Redactie Sprout
  • Soccer Matrix, een zeshoekig speelveldje, moet voetballers helpen bij het trainen.

  • Het apparaat past computergame-elementen toe om vaardigheden te ontwikkelen.

Elke racegame zijn eigen stoel printlink

door: Rob van Leeuwen
  • Hoe innoveer je het spelen van een computerspel?

  • Fernando Smit ontwikkelde een speciale racestoel voor fanatieke gamers.

Empire Avenue: handelen in social mediacontacten printlink

door: Tess Doucet
  • Het ondoorzichtige en tijdrovende 'spel' Empire Avenue leeft nauwelijks in Nederland.

  • Voor wie in de Verenigde Staten aan de weg wil timmeren, kan het interessant zijn.

De volgende revolutie: zelf programmeren printlink

door: Peter Olsthoorn
  • De bediening van computertechnologie wordt steeds makkelijker voor gebruikers.

  • Zelf programmeren markeert de volgende revolutie, zegt Chris Crawford.

Game-industrie gaat mobiel en sociaal printlink

door: Redactie Techbusiness
  • Nederlandse gamebedrijven kunnen profiteren van de opkomst van mobiele en social games.

  • Maar dan moeten ze wel wat professioneler worden.

Microsofts Kinect ook innovatief buiten de game-industrie printlink

door: Redactie Techbusiness
  • De Kinect lijkt slechts een spectaculaire aanvulling op Microsofts spelcomputer Xbox 360.

  • Het apparaat biedt echter ook enorme kansen buiten de game-industrie.

Kijkers werken met taggingspel aan tv-archief printlink

door: Marie-José Klaver
  • Tags maken televisieprogramma's beter doorzoekbaar.

  • Onlinekijkers maken zelf duizenden trefwoorden aan. Spel dit jaar online.

Weet jij meer over gaming?

Beheer jij een kwaliteitsweblog over gaming en wil je graag links uitwisselen met SYNC? Stuur dan een mailtje naar redactie@sync.nl met de url van je syndicatiefeed. Wie weet staan jouw artikelen binnenkort wel in deze kolom!