Gaming

Dit onderwerp bevat 33 artikelen.

Microsofts Kinect ook innovatief buiten de game-industrie printlink

door: Redactie Techbusiness
  • De Kinect lijkt slechts een spectaculaire aanvulling op Microsofts spelcomputer Xbox 360.

  • Het apparaat biedt echter ook enorme kansen buiten de game-industrie.

Kijkers werken met taggingspel aan tv-archief printlink

door: Marie-José Klaver
  • Tags maken televisieprogramma's beter doorzoekbaar.

  • Onlinekijkers maken zelf duizenden trefwoorden aan. Spel dit jaar online.

Mediagebruik jongeren blijkt divers printlink

door: Jaap Walhout
  • Nuancering van beeld over jongeren met betrekking tot mediagebruik.

  • Geen ‘one size fits all’ aanpak in het onderwijs.

Nieuws/ "Wii populairste game console onder volwassenen"

door: Redactie Sync
  • Wii wordt door hard-core games vaak niet serieus genomen.

  • Maar onder volwassenen is Wii de populairste console.

De Apple iPad, hype en heftig printlink

door: Alexander Niemeijer
  • Apple’s producten onderscheiden zich niet functioneel. Er zijn telefoons die meer kunnen dan de iPhone.

  • Apple’s producten onderscheiden zich in gebruikerservaring en design.

Samen op zoek naar onzichtbare kat printlink

door: Enith Vlooswijk
  • Student Industrial Design laat kinderen en ouders samen zoeken naar een onzichtbare kat in hun huis.

  • Binnen de kortste keren kruipen ze beiden over de vloer op zoek naar een kat die ze nooit te zien zullen krijgen.

In de turbulente gamingmarkt is snel handelen cruciaal printlink

door: Enith Vlooswijk
  • Onderzoeker Karsmakers: In Nederland houden 134 bedrijven zich bezig met videogames.

  • 'Samenwerking in de gameindustrie komt vaak via via tot stand'.

Nieuws/ Alle jongeren spelen games

door: Hugo Louter
  • 97 Procent van de Amerikaanse tieners tussen de 12 en 17 jaar speelt games

  • Nederland geeft in 2008 naar verwachting 283 miljoen euro uit aan console games

Nieuws/ Vrouwen en bejaarden blijken toch geen gamers

door: Hugo Louter
  • 64 Procent van de Wii-gebruikers is jonger dan 35 jaar

  • Maar liefst 73 procent van de Wii-gebruikers is van het mannelijke geslacht

Nieuws/ Virtuele werelden met elkaar verbonden

door: Cindy Curré
  • Het is nu al mogelijk om van de ene virtuele wereld in de andere te stappen

  • Meer dan vijftien verschillende virtuele werelden zijn nu met elkaar verbonden

Nieuws/ Virtueel racen tegen echte coureurs

door: Cindy Curré
  • De volgende trend in gaming is het importeren van objecten uit de 'echte' wereld

  • Door nieuwe technieken kan iedereen live racen tegen Formule 1-coureurs Hamilton of Raikkonen.

Virtuele wereld leert kinderen 'echte' vaardigheden printlink

door: Reinout te Brake
  • Onderzoek bevestigt: virtuele wereld is onderhoudend en interactief alternatief voor tv-kijken

  • De kinderen vonden zelf muziek, cartoons en video maken het leukst

Nieuws/ Kinderen helemaal niet zo handig online

door: Laura Vogels
  • We nemen altijd maar aan dat kinderen online blindelings de weg weten

  • Toch blijkt nu dat kids ook achter de computer 'gewoon kinderen' blijven

De toekomst van direct marketing ligt bij de klant printlink

door: Renée Kneppers
  • Het was druk op de thema-avond 'De Toekomst van Direct Marketing'

  • Over 1 ding zijn DM'ers het eens: het leven van de klant moet er beter door worden

De wetenschappelijke kant van online games printlink

door: Femke Kools
  • Vriendschap sluiten, mensen uitnodigen: online games lijken op het gewone leven

  • Karin Wenz onderzoekt deze 'communities'. "Het is niet voor kinderen"

Weet jij meer over gaming?

Beheer jij een kwaliteitsweblog over gaming en wil je graag links uitwisselen met SYNC? Stuur dan een mailtje naar redactie@sync.nl met de url van je syndicatiefeed. Wie weet staan jouw artikelen binnenkort wel in deze kolom!