Bedrijfskunde

Dit onderwerp bevat 95 artikelen.

Innoveren in onzekere tijden printlink

door: Redactie Sync
  • Productinnovatie is een kapitaalintensief traject, met grote risico’s

  • De markt voor een nieuw product kunnen voorspellen is van essentieel belang geworden

Innoveren? Ga toch borrelen! printlink

door: Redactie Sync
  • Innovatie komt bovendrijven wanneer de structuur van alledag wordt losgelaten

  • Traditionele ‘heisessie’ werkt beknottend omdat deze niet informeel genoeg zijn

Looqi houdt je dierbaren in de gaten printlink

door: Bas van Essen
  • Looqi is een GPS tracker voor kinderen

  • Is het product onderscheidend genoeg?

5 redenen om trots te zijn om VDL printlink

door: Redactie MT
  • VDL is een koploper in de Nederlandse maakindustrie

  • Hoe houdt Wim van der Leegte VDL zo sterk?

Kansen zijn er altijd: onderzoek en onderneem! printlink

door: Dennis Mensink
  • Bedrijfsoverdracht kan zeker in crisis een complexe zaak zijn

  • Blijf vooral ondernemen en richt je op groei

Duurzaamheid volgens de drie P's, dat is echt onvoldoende printlink

door: Anke Smits
  • Hoogleraar Jonker pleit voor samenwerking tussen organisaties voor duurzaamheid.

  • 'De drie P’s als organisatiemodel is niet langer toereikend'.

Nieuwste online trend: retail-hacking printlink

door: Ewald Smits
  • De coupon is helemaal terug, maar nu online

  • Het leidt tot een nieuwe groep hackers: de deal hunting elite

Over de oorsprong van onze innovatiebehoefte printlink

door: Ferry Vermeulen
  • Innoveren of sterven geldt niet alleen voor organismen

  • Ook producten moeten zich aanpassen of sterven uit

Nieuws/ Start your engines, de Fast50 komen er weer aan.

door: Redactie Sync
  • Vorig jaar wat Netlog de winnaar

  • Welk innovatief bedrijf sprint dit jaar iedereen er uit?

Nieuws/ Vrachtfiets: de bakfiets 2.0

door: Thies Timmermans
  • Innovatief mobiliteitsproduct voor het transporteren van grote goederen.

  • Studenten hoeven nu niet meer bij pa en ma aan te kloppen

Investering in kunst levert minder op dan aandelen printlink

door: Redactie Sync
  • Kunstwerken tussen 1951 en 2007 zijn gemiddeld 4% in waarde toegenomen.

  • Kunstwerken koop je vooral om niet-financiële redenen, concluderen onderzoekers.

Vrouwen betere leiders dan mannen, maar minder visionair printlink

door: Audrie van Veen
  • Vrouwen worden gezien als minder visionaire leiders dan mannen.

  • Is er een gebrek aan visie of vinden vrouwen visie niet belangrijk?

Neo-neokolonialisme: landleasen in de Derde Wereld printlink

door: Gerard Ringenaldus
  • Landleasen voor landbouw, de business van de toekomst?

  • Hedgefondsen stappen in de speculatie met landbouwproducten.

2009, het jaar waarin Google haar charme verliest printlink

door: Eduard Blacquière
  • Google heeft het steeds moeilijker om de grote omzetgroei vast te houden.

  • Dit jaar zal blijken of de internetlieveling kiest voor de gebruiker of de aandeelhouder.

Rampjaar 2009? Oude rotten springen bij printlink

door: Saskia Buitelaar
  • Voor de economie voorspelt 2009 weinig goeds.

  • Ervaren ondernemers kennen het klappen van de zweep.

Weet jij meer over bedrijfskunde?

Beheer jij een kwaliteitsweblog over bedrijfskunde en wil je graag links uitwisselen met SYNC? Stuur dan een mailtje naar redactie@sync.nl met de url van je syndicatiefeed. Wie weet staan jouw artikelen binnenkort wel in deze kolom!