Online ondernemers, pak die duurzame kans!
/1 reactie
Zo liggen er dus niet alleen kansen voor offline winkels en producenten, maar ook voor de e-commerce sector. Dit is belangrijk om in de gaten te houden, omdat volgens het CBS (pdf) de omzet van fysieke winkels daalt (supermarkten uitgezonderd), terwijl de omzet van internetwinkels stijgt. Om online klanten te trekken, kan het uitdragen van een duurzaam karakter een positief punt zijn. Tegelijkertijd kunnen online winkels dus ook een hun steentje bijdragen aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid die ondernemingen dragen.
Nu de hoofdlijnen bekend zijn van de plannen van de overheid op het gebied van duurzaamheid, kunnen ondernemingen daar op inspringen. Daar waar vroeger duurzame initiatieven voornamelijk behouden waren aan producenten en fysieke winkels, zullen ook steeds meer webwinkels en andere online partijen duurzame plannen doorvoeren. Uiteindelijk zal de transitie naar een duurzame samenleving een samenwerkingsverband moeten zijn tussen overheid, bedrijfsleven en uiteraard, de burger.
Dit artikel is geschreven door Jelmer Koers (1983), Content Manager bij netnotion.nl, een bedrijf dat zich specialiseert in het ontwikkelen van e-commerce concepten. Bekijk hier zijn Linkedin pagina.
Reageren via Facebook