Nieuws/ 'Pas op: Treehugger aan boord van deze mooie bak!' /reageer

door: Xenia Bakker
over: gadgets, marketing, duurzaam, mobiliteit, strategie, consumenten, businesstrends
op: 4 mei 2007

Een aardige niche ontwikkelt zich in America: tweedehandsauto’s die worden omgebouwd voor biodiesel. Daarna worden ze met veel flair verkocht aan de consument die wil weten dat hij ‘groen’ rijdt.

Als extra service wordt de klant in contact gebracht met de stations in de buurt waar hij/zij biofuel kan tanken. Er worden bumperstickers geleverd, andere stickers en custom nummerplaten. De klant wordt opgenomen in een club van biodieselfans, compleet met kalender.

Gij zult niet de gashendel van uw buurman begerenEr is één bedrijf dat de niche werkelijk melkt voor wat hij waard is: BioBling maakt byzondere Caddillacs en dergelijke geschikt voor biodiesel en levert daarbij ook de interieurs met nepbont, glimmers, paintjobs en flatscreen TV’s.

Behalve een fantastische website hebben ze ook 10 geboden waaraan de biorijder zich houdt: “Gij zult niet de gashendel van uw buurman begeren” en “Gij zult dit vandaag nog doen, want ge kunt het.”

Reageren via Facebook

Reacties