Postcodeloterij en WNF delen Koornstra-lamp uit aan deelnemers
/2 reacties
-
door: Martine Postma over: natuurkunde, economie, energie, duurzaam, bedrijfsgroei, strategie op: 5 februari 2009 Met LED-lamp wil ondernemer Ruud Koornstra de markt veroveren.
Wie is deze duurzaamheidsgoeroe?
Duurzaamheid een belemmerende factor bij het ondernemen? Welnee, je kunt er schatrijk mee worden! Duurzaam ondernemer Ruud Koornstra vertelt zijn succesverhaal.
Hij heeft een heel snelle auto, een tweede huis op Bonaire, zijn kinderen douchen zo lang als ze willen en hebben computers en flatscreen-tv’s in hun huis, dat binnenkort alleen op zonne-energie draait. Duurzaamheid, weet Ruud Koornstra, staat voor veel mensen nog steeds gelijk aan minder, aan: zet de kachel laag en trek een trui aan. Voor hem niet. “Duurzaamheid is voor mij handelen vanuit overvloed.” Want duurzaam ondernemen biedt oneindig veel kansen, voor een betere wereld én voor de ondernemer. Dat heeft hij de afgelopen jaren als geen ander ontdekt.
Ruud Koornstra (44) verdiende zijn eerste grote geld als tv-producent; samen met jeugdvriend Friedwart Barfod produceerde hij programma’s als Lingo en Villa Felderhof. Toen het bedrijf in 2000 werd verkocht, was hij in één klap multimiljonair. “Daar zat ik, 36 jaar, een heleboel geld op de bank, werkloos.” Het maakte hem geen vrolijker mens. Sterker: toen hij met zijn pas aangeschafte BMW - de duurste auto die hij kon vinden - de garage uit reed, voelde hij zich doodongelukkig. “Ik ben langs de A28 gestopt, heb mijn oude kompaan gebeld en gevraagd: wat gaan wij met de rest van ons leven doen?”