Nieuws/ The Alchemists legt geheim van reclamemaker bloot /1 reactie
door: | Ewald Smits |
---|---|
over: | marketing, media |
op: | 6 februari 2007 |
De film The Alchemists, Five people who hated the world so much, they changed yours, die eind dit jaar in de Nederlandse bioscopen zal draaien, geeft een prachtig beeld van een vijftal mensen van wie je waarschijnlijk nog nooit gehoord hebt, maar die tegelijkertijd zonder twijfel van invloed zijn geweest op je leven.
Het uitzonderlijk persoonlijke document vertelt het verhaal van vijf invloedrijke reclamemakers. Mannen die de middelmatigheid haten en steeds kiezen voor het beste wat ze kunnen maken. Ook als het niet past in de normen en waarden van het conservatieve Amerika. De man die ‘Just do it’ verzon bijvoorbeeld. Of de man achter de 1984 commercial van Apple.
De beste
The Alchemists is een project van The One Club, een van origine Amerikaanse non-profit-brancheorganisatie die elk jaar de beste van de besten kiest. Het zet daarmee een traditie voort die in Cannes tijdens het reclamefestival ook al meer dan vijftig jaar onveranderd wordt gevierd. “Through their stories, and with humor and drama, THE ALCHEMISTS will be the definitive film of the 20th century phenomenon of creative advertising”, zegt The One Club.
Reageren via Facebook