Nieuws/ Van den Ende & Deitmers neemt belang in Advance /reageer

door: Jeroen Wijering
over: financiering, internet, uitgeven
op: 16 april 2007

Het Crossmedia Fund van Van den Ende & Deitmers neemt een belang van 30% in Advance. Advance is een interactief mediabedrijf in Hilversum, dat in Nederland is uitgegroeid tot marktleider in de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms voor adverteerders en consumenten. Door toetreding van deze nieuwe aandeelhouder verwacht Advance nieuwe concepten te ontwikkelen en sneller te kunnen groeien in binnen- en buitenland.

2,5 miljoen consumenten

Advance onderhoudt via zijn platforms een interactieve relatie met circa 2,5 miljoen consumenten. Bekende voorbeelden van platforms zijn: Je Echte Leeftijd, Meer voor Minder, Booming Business en GoNoGo. Inmiddels zijn enkele van deze concepten ook geïntroduceerd in Zweden, België en Duitsland.

Frans de Vries, oprichter van Advance over de toetreding van het Van den Ende & Deitmers Crossmedia Fund: ‘De interactieve consument zal de komende jaren de media- en marketingcommunicatie-industrie sterk doen veranderen. Met deze investering kunnen we zelfstandig onze groei van de afgelopen jaren doorzetten en onze positie in Nederland en internationaal uitbouwen. Met Van den Ende & Deitmers krijgen we bovendien een zeer betrokken aandeelhouder met een indrukwekkend netwerk.’

een van de weinige échte crossmedia bedrijven

Hubert Deitmers, managing partner van Van den Ende & Deitmers: ‘Wij hebben grote waardering voor de kennis en gedrevenheid van Frans de Vries en zijn team. Advance is een uniek bedrijf in de ontwikkeling van interactieve concepten en er is in de onderneming een grote potentie aanwezig om ook in andere landen door te groeien. De exploitatie van de door Advance ontwikkelde concepten voor adverteerders en consumenten via zowel internet, TV, print, radio en mobiele telefonie maakt Advance een van de weinige échte crossmedia bedrijven in Nederland.’

Van den Ende & Deitmers nam eerder vergelijkbare belangen in onder andere Eyeworks en, recent, TechMedia BV, uitgever van Bright.

Reageren via Facebook

Reacties