Nieuws/ Nieuwe krant DAG heeft ook een website /reageer

door: Ewald Smits
over: internet, media, mobiel, strategie
op: 8 mei 2007

De nieuwe krant van KPN en PCM, het dagblad DAG, zag vannacht om 00.15 uur voor het eerst het daglicht. DAG is na De Pers de vierde gratis krant van Nederland. De uitgave wordt verspreid via de filialen van Albert Heijn, 52 openbaar vervoer knooppunten en op hogescholen.

Crossmediaal

De krant noemt zich onderdeel van een “crossmediaal nieuwsplatform”. Net als andere kranten heeft DAG een website en zoals veel andere kranten ook een mobiele dienst. Via SMS kun je filmpjes op je mobiel krijgen van items die in de krant staan. Om de lezer door de bomen het bos te laten zien heeft het eerste nummer van DAG niet minder dan 4 pagina’s ingeruimd als handleiding voor de krant. DAG is een initiatief van uitgeefconcern PCM en telecombedrijf KPN. De initiatiefnemers beloven in de toekomst echt vernieuwende veranderingen.

Tabloid

De gratis krant op tabloidformaat concurreert met gratis kranten Metro, Sp!ts en De Pers. De oplage van DAG is bij de start 300.000 exemplaren, tegen 500.000 voor Metro en De Pers en 400.000 voor Sp!ts.
Doelstelling van DAG is om te groeien naar een oplage van 400.000. DAG komt alleen uit op werkdagen. De komende anderhalf jaar wordt er maximaal 20 miljoen euro geïnvesteerd in DAG.

Reageren via Facebook

Reacties