Zo breng je je product aan de kleine man: met een pratende verpakking
/reageer
-
door: Redactie Sync over: gadgets, marketing, concurrentie, consumenten op: 27 april 2012 Dat is geinig: Een app die de verpakking van je broodbeleg laat praten.
Fred&Ed zetten het digitale watermerk dat in de VS voor advertenties wordt gebruikt, op een doos vlokken.
In de strijd om de jonge consument trekken bedrijven alles uit de kast. Niet wie de lekkerste hagelslag maakt heeft de aandacht van de klantjes, maar wie zijn waar het mooist verpakt. Dat is Fred&Ed gelukt, denken zij zelf in elk geval. Zij introduceren de pratende verpakkingen.
Een unieke innovatie, zegt de Nederlandse producent van broodbeleg en tussendoortjes over de vondst die ze eind april introduceren: pratende verpakkingen. Door de verpakking te scannen met een app voor smartphone of tablet, komen Fred&Ed tot leven in een animatiefilmpje.
Onzichtbaar digitaal watermerk
Het bedrijf gebruikt de in de VS ontwikkelde digitaal watermerk technologie, die bestaat uit een onzichtbare code in het drukwerk van de Fred&Ed verpakkingen. In de VS wordt deze technologie al toegepast in advertenties, maar voor gebruik op verpakkingen is het nieuw. De code is, in tegenstelling tot QR codes niet zichtbaar op de verpakking en Fred&Ed linken direct
naar actieve content in plaats van een website.
Op de smartphone of tablet verschijnt een animatiefilmpje van Fred&Ed waarin zij iets leuks of informatiefs vertellen, over goed ontbijten. Omdat er in de verpakkingen meerdere onzichtbare codes verwerkt zijn, kunnen Fred&Ed verschillende dingen vertellen, bijvoorbeeld elke dag een andere mop, de ‘Lach van de dag’.
En daar houdt de marketing niet op. Kinderen kunnen direct via de app doorlinken naar Hyves en hun eigen mop insturen. ‘Elke week presenteren Fred&Ed de winnende inzending op alle ontbijttafels in Nederland en belonen de weekwinnaar met een smartphone’, aldus het bedrijf.
Ook interessant:
De IPawn als marketingtruc om ouderwetse bordspellen te verkopen
Het draait om je online reputatie, stupid!
Jurkje van Doutzen met een klik in je kast
Reacties
- Er zijn nog geen reacties.
- Reageer zelf
Reageren via Facebook